Handelsbetingelser

Salg af drikkevare med alkohol som øl, vin og spiritus.

For at handle alkohol på webshoppen Gaver og Delikatesser skal du være over 18 år. Når du accepterer handelsbetingelserne ved afslutning af din ordre bekræfter du samtidigt at du er over 18 år gammel.

Bestilling

På Gaverogdelikatesser.dk kan du handle 24 timer i døgnet, og du kan bestille alle varer, som er tilgængelige på webshoppen.

Webshoppen sælger og leverer kun i danmark.

Når du har afgivet en ordre i Gaver og delikatesser´s Webshop, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse som kvittering for dit køb via e-mail.

Vi tager forbehold for udsolgte varer og retten til at erstatte en udsolgt vare med en anden vare i vores gavekurve af samme værdi.

Ved restordre og større bestillinger kan leveringstiden variere, i dette tilfælde vil du blive kontaktet.

Ved modtagelse af gavekurve som er blevet sendt som pakke, kan det forekomme at indholdet har flyttet sig i kurven under transporten.

Hvis du har det mindste spørgsmål til din bestilling, kan du altid kontakte os på info@gaverogdelikatesser.dk eller ringe direkte på 60584631 i vores åbningstid kl. 13-16

Betaling

Betaling sker i forbindelse med afsending af varer, og kan ske ved brug af

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Mastercard
  • Mobilepay

Alle priser på webshoppen er incl. moms og i danske kroner.

Gaver og Delikatesser bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL ( Secure Socket Layer) protokol. Dette betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Beløbet hæves først, når varen afsendes.

Bestilling og betaling som erhvervskunde:

I vores webshop kan der betales med kreditkort.

Vi tilbyder også betaling via EAN til offentlige virksomheder. Kontakt os venligst med de nødvendige oplysninger

Behandling, afsendelse og levering af ordren

Alle ordrer leveres normalt inden for 1-3 hverdage.

  • GLS PAKKESHOP 49 dkr.
  • GLS LEVERING TIL ERHVERSADR. 59 dkr.
  • GLS LEVERING PÅ PRIVATADRESSE 59 dkr.

Ved større ordre, 5 gavekurve og derover, forbeholder vi os ret til at sende med alternativ transportør. 

Gaver og Delikatesser bruger GLS,  som primær leverandør.

Du kan også vælge at hente din pakke når du har modtaget en bekræftelse på at din ordre er klar til afhentning på Gaver og Delikatesser`s adresse Skovkanten 9, 8260 Viby J imellem kl. 13 og 16 i alle hverdage ( eller efter aftale).

På ordre over 500 kr. er standard fragt gratis. For ordrer under 500kr. er prisen for standard fragt 49 kr., hvor den typiske leveringstid er 1-3 hverdage efter ordren er afsendt. Vi vil altid gøre vores yderste for, at du modtager din bestilling hurtigst muligt. Dog kan der forekomme fejl/forsinkelser.

Du er altid velkommen til at kontakte os på info@gaverogdelikatesser.dk eller kontakte os på hverdage mellem 13-16 på mobil nr. 60584631

Såfremt der er angivet mangelfulde eller forkerte adresseoplysninger eller at identifikationen af modtageren ikke fremgår tydeligt på leveringsstedet, vil pakken i første omgang blive opbevaret af GLS, og der vil forsøges leveret en besked til modtageren herom. Såfremt der efter GLS´s fastsat tidsramme ikke lykkes at levere pakken, vil pakken blive returneret til Gaver og Delikatesser, og levering derefter vil medføre ny fragtomkostninger til kunden.

Ved levering til hjemmeadresse: Hvis der ikke er nogen til at modtage pakken, vil den blive leveret til nærmeste GLS pakkeshop.

Ordrer behandles og afsendes indenfor 1-3 hverdage fra gennemført betaling. I nogle tilfælde vil vi kontakte dig via mail eller telefon hvis der opstår problemer med at sende en vare. Du er selvfølgelig også altid meget velkommen til at kontakte os med konkrete spørgsmål vedrørende levering og ventetid.

Vi forbeholder os ret til i særlige tilfælde at anvende alternative transportører.

Særligt ved levering af ordre med “gratis levering i postnummer XXXX” 

Hvis modtageren ikke er hjemme eller opgangen er låst
Vi kan ikke erstatte evt. bortkomne eller beskadigede bestillinger. Hvis chaufføren vurderer, at det ikke er forsvarligt at efterlade den, tages bestillingen med retur til webshoppen.

Er bestillingen til en etageejendom eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i, eller forekommer der meget høje eller lave temperaturer, stilles ordren ikke foran døren. Når en bestilling tages med tilbage, afleveres et kort i modtagerens postkasse, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt ved vores webshop og afsender får en SMS om, at vi har forsøgt at levere til adressen. 

Firma gaver og firma julegaver:

Ved større ordre forbeholder vi os ret til at opkræve et forsendelses gebyr. Du vil altid blive kontaktet inden.

Fortrydelsesret

Gaver og Delikatesser yder som udgangspunkt ingen returret på tilsendte føde -eller drikkevarer, hvorimod du har 14 dages returret på de øvrige varer. Ved tvivlsspørgsmål kontakt os venligst på info@gaverogdelikatesser.dk

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret på alle øvrige produkter end ovennævnte, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@gaverogdelikatesser.dk  

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal sende varen direkte til

Gaver og Delikatesser

Skovkanten 9

8260 Viby J

Vi afhenter ikke i pakkebokse eller pakkeshops. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, ligeledes føde -og drikkevarer.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Varerne skal leveres tilbage til Gaver og Delikatesser i samme stand, som du har modtaget dem. Du skal derfor sørge for at pakke varerne forsvarligt ind.

Varerne skal leveres til os i original emballage med en beskyttende indpakning udenom, og du må ikke påklæbe adresselabel eller skrive på den originale emballage, da vi i så fald ikke kan sælge varen til fuld pris.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du ikke får penge retur. Men vi vil selvfølgelig bestræbe os på at være fair, da vi jo gerne vil passe på dig som kunde.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage, dog ikke på fødevare. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer din betaling senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen eller fået varen retur. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. I visse tilfælde vil Gaver og delikatesser lave en bankoverførsel og har der brug for dine bankoplysninger.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.

Varen sendes til:

Gaver og delkatesser

Skovkanten 9

8260 Viby J

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til Gaver og delikatesser´s adresse.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vi forbeholder os retten til at vurdere, hvilken form for kompensation der træder i kraft.

For at benytte sig af reklamationsretten er det nødvendigt, at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug.

Du skal reklamere inden for “rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Gaver og Delikatesser

Skovkanten 9

8260 Viby J

Vi modtager kun pakker, som sendes eller afleveres direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Cookies

På Gaverogdelikatesser.dk anvendes cookies med det formål at optimere webstedet og dets funktioner og dermed tilpasse besøget til forbrugeren, så besøget bliver så let som muligt. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Gaver og delikatesser og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og deles ikke med tredje part.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Du har mulighed for aktindsigt og ret til at gøre indsigelse mod registreringen i henhold til persondataloven. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@gaverogdelikatesser.dk.

Vi vil gøre, hvad vi kan for at imødekomme din forespørgsel.

Klageadgang

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt købt i vores webshop, og vi ikke sammen kan finde en løsning, kan der sendes en klage til:

Konkurrence -og Forbrugerstyrelsens center for klageløsning

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU kommissionens online klageplatform,

Platformens link: hhtp://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores email adresse: info@gaverogdelikatesser.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29-10-2022

Gaver og Delikatesser

Skovkanten 9

8260 Viby J

Mobil 60584631
info@gaverogdelikatesser.dk

CVR 40881190

Gaver og delikatesser er registreret hos fødevarestyrelsen

Find os her http://www.findsmiley.dk/1248915

0
    0
    Din kurv
    Din kurv er tomRetur til shop